Rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, mającej na celu uświadomienie seniorom oraz ich bliskim zagrożeń związanych z oszustwami internetowymi. Inicjatywa ta, wspierana przez Komendę Główną Policji i Telewizję Puls, wprowadza nowatorskie podejście, prezentując metody działania oszustów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Od 20 listopada, w ramach kampanii, rozpoczną się działania informacyjne, mające na celu edukację w zakresie zabezpieczenia się przed oszustwami.
W ramach kampanii, która rozpoczęła się w październiku 2023 roku, seniorzy będą mogli zobaczyć filmy ilustrujące różne formy oszustw, a także wziąć udział w spotkaniach z ekspertami. Akcja „Emerytura na maxa” została podzielona na dwa etapy. W pierwszym etapie, trwającym od 14 do 20 listopada, internauci mogli zapoznać się z materiałami, które miały na celu zrozumienie mechanizmów działania oszustów. Z kolei drugi etap, rozpoczęty 20 listopada, skupia się na emisji spotów i materiałów graficznych dla lepszego uświadomienia zagrożeń.
Kampania #ZnamTeNumery zyskała poparcie wielu partnerów, takich jak magazyny „Przyjaciółka” i „100 rad”, a także Poczta Polska i Radio Pogoda. Działania te obejmują nie tylko emisję materiałów w różnych mediach, ale także organizację spotkań i szkoleń dla seniorów, które potrwają do końca roku. Wiedza na temat nowoczesnych oszustw jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa osób starszych, a kampania ma na celu zmniejszenie liczby niekorzystnych sytuacji, z jakimi mogą się spotkać w sieci.
Źródło: Policja Grajewo
Oceń: Nowa edycja kampanii #ZnamTeNumery edukuje o zagrożeniach związanych ze sztuczną inteligencją
Zobacz Także